تبليغات X
مدل مانتو
بلیط اتوبوس
جذب پسر
تاريخ : 26 شهريور 1396 | 7:59 | نویسنده : مدیر | بازدید : 2657

با این 20 ترفند­زبان بدن­اطرافیان را به سمت خود­جذب­کنید


ذهن آدمی همواره به دنبال قضاوت کردن است. این ویژگی ما در فرایند تکامل باعث بقای ما شده است. ما در یک چشم به هم زدن قضاوت می‌کنیم:

آیا این فرد تهدیدی برای جان من است؟
آیا این فرد جذّاب است؟
آیا این فرد برای بقای (اجتماعی) من فایده‌ای دارد؟

به این غریزه توجه کنید، اما بدون شناخت بهتر فرد، هرگز تحت تاثیر آن عمل نکنید. ترفندهای زیر به شما کمک خواهند کرد تا به شیوه‌هایی رفتار کنید که دیگران برداشت خوبی از رفتار شما داشته باشند.
این بخش منحصرا درباره‌ی­زبان بدن­نیست، بلکه این نگرش‌ها به طور ناخودآگاه بر زبان­بدن­شما تأثیر خواهند گذاشت.


احساس امنیت کنید و از خود اطمینان نشان دهید

این نگرش آنقدر مهم است که باید یک مقاله‌ی کامل را به آن اختصاص داد. شما نمی‌توانید 100٪ اوقات از این نگرش برخوردار باشید. به‌علاوه، قطعا مواردی هست که مطمئن به نظر نرسیدن به شما مزیت دوست‌داشتنی بودن را می‌دهد، اما نگرش عنوان شده روی هم رفته درست است.

دو نکته را باید در این خصوص در نظر بگیرید:

­سعی کنید مسائل ناراحت‌کننده را برطرف کنید: برای من پوست بد یک مسئله بود که آن را برطرف کردم.


مسئله‌ی دیگر انتخاب لباس بود که آن را با به همراه بردن یکی از دوستانم هنگام خرید، حل کردم.همه لایق احترام هستند، مگر غیر از این ثابت شود.
در اینجا نیز، با احترام گذاشتن به دیگران یا چیزی به دست می‌آورید یا اصلا چیزی را از دست نمی‌دهید. این به آن معنا نیست که تمام روز باید تملّق کسی را بگویید، بلکه به این معنا است که نباید کسی را از سر باز کنید یا کاری کنید که احساس کم‌اهمیت بودن داشته باشند.

مقاله مرتبط:23 ترفند­زبان بدن­که شما را دوست‌داشتنی می‌کند


همه را دوست بدارید، مگر ثابت شود لیاقتش را ندارند

غریبه‌ها استحقاق این را دارند که به آنها فرصت اثبات حقانیت‌شان را بدهید. در دنیای ما هر کس می‌تواند چیزی باشد که در ظاهر نیست. من انسان‌های نفرت‌انگیزی را دیده‌ام که در ظاهر، مهربان به نظر می‌رسیدند و میلیاردرهایی که مثل کودکان هیجان‌زده رفتار می‌کردند.­
فرد نفرت‌انگیز یا میلیاردر هیچ کدام از دیگری «بهتر» نیستند. اما بودن در کنار یکی من را ناراحت و بودن در کنار دیگری به من احساس لذت و اشتیاق می‌دهد.


صاف اما راحت بایستید

برای یافتن یک حالت بدنی مثبت، موارد زیر را دنبال کنید:

1. پاهایتان را هنگام ایستادن به عرض لگن‌تان باز کنید.

2. قد خود را تا جای ممکن بالا بکشید، تصور کنید از سر در حال کشیده شدن به بالا هستید.

3. حالا این حس بلند بودن را حفظ کنید، اما شانه‌هایتان را شل کنید

4. گردن‌تان را سفت نگه ندارید و به سرتان طوری زاویه بدهید که برای نگاه‌ کردن در چشمان فردی با قد متوسط مجبور نباشید به بالا یا پایین نگاه کنید.

­


چند توصیه:

هنگام حفظ حالت­بدن، تا جای ممکن راحت باشید.

  • باد به سینه‌تان نیاندازید. قفسه سینه باید صاف باشد، درست مانند وقتی که روی زمین دراز کشیده‌اید.
  • شانه‌هایتان را کمی به عقب بکشید.
  • صاف بنشینید، اما خشک نباشید

وقتی شروع به صاف نشستن کنید، خواهید دید که جثه‌‌ی اغلب افراد، با صاف ننشستن کوچک می‌شود. وقتی با این حالت صاف پشت میز می‌نشینید، فورا احساس بلند بودن خواهید کرد. پشت‌تان را صاف، اما تا جای ممکن راحت نگه دارید.


خنده‌های واقعی دور چشم‌ها را چین و چروک می‌اندازد!

وقتی پای خنده وسط باشد، دهان می‌تواند دروغ بگوید اما چشم‌ها نه! خنده‌های واقعی به چشم‌ها می‌رسند و پوست دور چشم را برای ایجاد “چین و چروک پنجه کلاغی” چروکیده می‌کنند. آدم‌ها غالبا لبخند می‌زنند تا آن‌چه را واقعا در فکرشان است و احساس می‌کنند، پنهان کنند،

­

زبان-بدن

بنابراین بار دیگر که می‌خواهید بدانید لبخند مخاطب‌تان واقعی است یا نه، به چرو‌ک‌های گوشه‌ی چشم‌های‌اش نگاه کنید. اگر چین و چروکی در آن‌جا ندیدید، آن لبخند می‌خواهد چیزی را از شما پنهان کند.


آرام باشید

هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت­صحبت کردن­و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

­

زبان-بدن

­

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.
هنگامی که اضطراب دارید، این احتمال وجود دارد که سرعت صحبت کردن و تکان های بدن تان افزایش پیدا کند. «پیتر اکونومی» یکی از متخصصین و مدیران موفق در این باره می نویسد: “در چنین زمانی بهتر است اندکی حرکات خود را آرام تر کنید. زمانی که در حرکات خود دقت بیشتری کنید، توانایی شما برای انجام آنها نیز افزایش پیدا می کند. ذهن نیز به خوبی از این روند آگاهی دارد.”

بنابراین بهتر است نفس عمیقی کشیده، آرام باشید و بر روی حرکاتی که انجام می دهید، تسلطی عامدانه داشته باشید. با این کار در زمان مواجه شدن با دیگران، معتمد به نفس و مقاوم تر به نظر خواهید آمد.


فرد مقابل را محور قرار دهید.

به ویژه زمانی که در یک جمع و یا چند نفر قرار دارید و می خواهید با کسی صحبت کنید تمرکز خود را روی او قرار دهید و او را محور قرار دهید. این مسئله از اهمیت زیادی برخورد دار است. زمانی که این فرد به شما نزدیک می شود، تمام­بدن­خود را متوجه به او نگه دارید نه فقط صورت خود را ! مثلا به طور کامل برگردید و به سمت او بایستید.

­

زبان-بدن


از بی قراری شدیدا خود داری کنید.

این بی قرار می تواند شامل ضربه زدن با خودکار به روی میز، بازی با کاغذ، تکان دادن پا و … می شود. هیچ چیزی بدتر از این در ملاقات ها نیست زیرا این پیام را به فرد مقابل انتقال می دهد که از دیدار با او خرسند نیستید و حوصله شما سررفته است یا طرف مقابل شما را کلافه و عصبی کرده است.

­

زبان-بدن

­

سعی کنید آرام باشید و این حس آرامش را نیز به طر مقابل انتقال دهید.

­





امتیاز : 2


طبقه بندی: ،
,

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
نظر بصورت خصوصی ارسال شود